Dennis op den Dries

Fractievoorzitter en commissielid Grondgebied

Dennis op den Dries is jong, maar al ruim veertien jaar actief in de gemeentepolitiek. Hij is werkzaam in de zorg, als kwartiermaker voor een organisatie die hulp biedt aan mensen met niet-aangeboren hersenletsel. Hierdoor ziet hij dagelijks hoe belangrijk het is voor mensen om actief mee te kunnen doen in de samenleving. Dit is dan ook zijn grootste drijfveer in de politiek. Daarnaast is Dennis een hartstochtelijk voorvechter van schone energie.

We leven in een tijd waarin van mensen wordt verwacht dat ze steeds meer dingen zelf gaan regelen. De regering noemt dit de participatiemaatschappij, maar bezuinigt tegelijkertijd op alle voorzieningen die de participatie van de kwetsbaren in onze samenleving bevorderen. Door mijn werk in de zorg zie ik dagelijks dat het voor een heleboel mensen niet vanzelfsprekend is om mee te doen in de maatschappij. Voor deze mensen moeten we knokken.

Knokken moeten we ook voor toekomstige generaties en de toekomst van de aarde. Iedereen weet dat we niet door kunnen blijven gaan op de huidige manier. Gelukkig hoeft dat ook niet. We hebben juist nu de kans om onze economie duurzaam te hervormen. Om op weg te gaan naar een economie waar we geld besparen met schone energie, onze leefomgeving verbeteren en duurzame banen scheppen.

Dat is waarom ik op mijn zeventiende lid ben geworden van GroenLinks. Dat is waarom ik nu met volle overtuiging fractievoorzitter ben van GroenLinks in Hellendoorn. Ik wil graag bouwen aan een samenleving waarin we er samen voor zorgen dat kwetsbaren niet in de kou staan. Ik wil graag werken aan een wereld die klaar is voor de volgende generatie. GroenLinks heeft een jong en ambitieus team, maar we kunnen dit niet alleen. Helpt u ons mee?

Dennis op den Dries is al ruim veertien jaar actief in de gemeentepolitiek. Eerst als steunfractielid, en in de periode 2010-2014 als lid van de raadscommissie Samenlevingszaken. Sinds 2014 is hij raadslid en heeft hij zitting in de commissie Grondgebied. Dennis woont nu in Groot Lochter maar heeft al in diverse wijken en kernen van onze gemeente gewoond.